Wymogi formalne związane z czarterem jachtu

Okres letni sprzyja aktywnościom na zewnątrz. Właśnie dlatego w tym czasie wiele osób udaje się na Mazury, aby skorzystać z uroków natury. Mowa tutaj oczywiście o czarterze jachtu, który jest niezwykle popularną formą spędzania urlopu. Osoby, które pierwszy raz decydują się na rejs, często liczą na jak najszybsze przejęcie jachtu. Warto jednak wiedzieć, że proces rozpoczyna się od kilku kwestii formalnych, których załatwienie jest niezbędne, aby móc wypłynąć. W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, co należy wówczas zrobić.

Jakie formalności trzeba załatwić w biurze armatora? 

Decydując się na czarter jachtu żaglowego, najpierw należy udać się do biura armatora, w którym trzeba podpisać stosowne dokumenty, a także uiścić opłaty. Jeśli chodzi o wynajem jachtu bez sternika, to konieczne będzie okazanie stosownego dokumentu, który uprawnia do konkretnego rodzaju turystyki wodnej. W zależności od rodzaju wynajętego sprzętu może to być na przykład patent żeglarza jachtowego, jachtowego sternika morskiego czy kapitana jachtowego. Należy również wspomnieć o dokumentach, które będą niezbędne na jachcie.

Mowa tutaj przede wszystkim o certyfikacie jachtowym nazywanym również licencją. Zawiera najważniejsze informacje o parametrach sprzętu czy jego właścicielu. Kolejną kwestią jest potwierdzenie ubezpieczenia jachtu, które może się okazać szczególnie przydatne w przypadku jakichkolwiek problemów na wodzie. Do ważnych dokumentów możemy zaliczyć też listę załogi, czyli wszystkich osób, które będą się znajdować na jachcie.

Jakich opłat należy się spodziewać w biurze armatora? 

Udając się do biura armatora, w celu czarteru jachtu motorowego czy żaglowego trzeba podpisać niezbędne dokumenty. To także idealny moment do tego, aby zadać wszelkie pytania, które mogą okazać się pomocne podczas rejsu. Oprócz tego to też czas, w którym należy uiścić opłaty. Mowa tutaj przede wszystkim o ubezpieczeniu albo ubezpieczeniu kaucji. Często zdarza się też tak, że konieczna jest opłata za sprzątanie, czyli tak zwana transit-log. Oprócz tego w wielu portach konieczne jest też uiszczenie tak zwanej opłaty klimatycznej, czyli resident tax.